Säsongsuppstart

Jaha då var man igång igen då, inne i rullningen med bollträning varje dag, fyspass och styrkepass, en massa träningsvärk, en masssa känslor. Ja allt som hör till en säsong.
I år har mer än halva laget från förra säsongen försvunnit från laget, tråkigt på ett sätt men å andra sidan så kommer det ju andra stjärnor in i laget. Bl a så har ju "min" ljuvliga pärla Andrea flyttat ner hit för spel med oss i Ängelholm. Och vad som är ännu bättre är att hon bor i samma huslänga som jag o Magnus. Förstå hur mycket vi kan umgås!! Bara det gör ju att denna säsong kommer bli fantastisk. :)
Vi har nu tränat i en vecka, vi är inte så många ännu men fr o m nästa vecka så kommer det droppa in lite fler folk, jag tror det kan bli ett riktigt bra gäng!
Det som är skönt är att man inte känner sig så lost volleybollmässigt denna gång som man brukar göra vid säsongsuppstart, detta p g a att vi ju var borta en hel månad med landslaget i somras och då blev det ju en del pass kan man säga. Ganska skönt att känna att man börjar träna på en högre nivå redan från början, en lite ovan känsla.

Nyss var vi i laget ute "på stan" och tog en öl, det blev Torstens. Det jag ska skriva härnäst är det lite stockholmsvarning på...men ibland blir jag ju lite full i skratt av att det är så litet här i Ängelholm, man ser liksom samma folk ganska ofta, det finns inte så många ställen att gå till så man blir typ stammis vart man än går. Men för att rädda mitt eget skinn så är det ju nåt visst med detta också, det blir mer gemytligt, mer personligt.
Nu ska jag surfa lite sen blir det sängen för lilla Lena, för imorrn bitti är det dags för ett gympass och sedan ett volleypass på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0