Släktträff

För två veckor sedan hade vi den årliga släktträffen med Magnus pappas släkt. Oftast när man säger till folk att man ska på släktträff så rynkar alla på näsan och säger typ: "oj..segt..hoppas ni får det hyffsat trevligt..".
Grejen är att med denna underbara släkt så blir det så otroligt roligt och mysigt, detta är en släktträff som man kan längta efter under året! Vi brukar vara ca 30 pers, vuxna och barn i alla storlekar. Vi har de senaste åren varit vid skagern, på Daniel och Monicas(Magnus bror o svägerska) sommarställe.

Denna släkten är en aktiv släkt, det som många helst vill göra under denna helg är att spela volleyboll. :) Så varje år sätter vi upp nät, delar in oss i olika lag och spelar i flera timmar, det är så roligt att så många är med och bra spel blir det också, det är häftigt tycker jag. Och så med jämna mellanrum så fikar vi, fikat som bjuds är inte dåligt, det är så mycket olika bullar och kakor så man går runt och är sockerhög hela dagen.
Det är lite roligt det här med volleybollen för det har ju som sagt blivit tradition att vi gör det varje år, och var vi än har haft släktträffen så får vi upp nätet på det ena sättet eller det andra. Jag har lyckats med lite knäppa saker under dessa volleybollsessioner, bl a så lyckades jag på min allra första släkträff att slänga mig ner i ett dike med massa brännässlor, det var inte så skönt men de flesta tyckte det var hysteriskt roligt att jag aldrig hade brännt mig på brännässlor innan denna gång, jag fick lite av en 08-stämpel då.
Sedan var det ett år när vi prompt skulle ta oss in på ett badområde för att komma åt en volleybollplan som fanns där. För att komma dit kom Magnus och Daniel på den briljanta idén att vi skulle klättra över ett taggtrådsstaket... jag valde att ramla när jag var högst upp och skrapade upp armarna på taggtråden...återigen många skratt medans jag inte tyckte det var fullt lika skoj... fast nu i efterhand är det sjukt kul när jag tänker på det.

Vi har också alltid knytkalas med mat, så alla har tagit med olika saker och det blir alltid lika underbart god mat, så sitter vi ute i naturen och äter och pratar länge, är det dåligt väder så sitter vi inne i en liten gäststuga och äter och pratar o skrattar därinne istället.
Vissa år har vi arrangerat femkamp, då hittar vi på olika grenar och det slutar alltid med en massa skratt och en massa fusk från vissa...
Vi har också några kantarellplockarfantaster i släkten som ger sig ut på långa vandringar i skogen efter svamp. I år var det jackpot för dom, skogen kryllade tydligen av svamp.


Sedan på kvällen blir det nästan alltid bastu och bad, det är faktikst helt ok att sitta där i värmen med en kall öl i handen och blicka ut över skagern och se solnedgången.
Sammantaget så är denna helg i augusti varje år en riktig höjdare som man inte vill missa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0