Resan mot Universiaden

Ja det är, som vanligt, längesen jag skrev här på bloggen. Jag är fantastiskt dålig på att uppdatera. Det rä synd att jag är så dålig på att uppdatera, för det finns ju verkligen saker att skriva om.
I somras åkte vi jut ex  till Universiaden med landslaget, Wow jag säger bara WOW!!! Aldrig någonsin har jag varit med om något så häftigt som detta. Det var precis som att delta i ett OS. Men... jag måste ju börja berätta från början av vår resa, vi började ju med träningsläger i Danmark men det har jag ju redan skrivit om tidigare. Efter Danmark åkte vi till Polen för träningsläger och matchning mot deras universiadenlag. Det var ett läger på 9 dagar. Med tanke på förra årets upplevelser i Polen så blev vi alla mycket lättade över årets standard på både boende och mat, man kan säga att det var polsk "top noch".

För min del var det verkligen extra fullpott med tanke på vilken rumskamrat jag blev tilldelad (av misstag); ANDREA! Gissa om vi hade många skrattattacker i vårt rum, he he.
 
Volleybollmässigt var det en bergochdalbana, det var många tårar, mycket frustration, mycket skratt, mycket av allt liksom, och så ett och annat felfärgat hår, haha.


Vi hann med en och anna gofry också, det är ju viktigt när man är i polen. Sedan var det midsommar under vår tid i Polen så då blev det lite firande av den genom att vi klädde upp oss, åt jordgubbstårta och senare gick ut och tog en öl.
 

Det blev några besök till den lokala marknaden också för inköp av färska jordgubbar för en billig penning.
Ja vad gjorde vi mer i Polen... ja vi tvättade ett antal gånger, vi fikade, och så självklart så bodde vi ju i stort sett i hallen.

Från Polen åkte vi sedan vidare mot Slovenien, vi skulle flyga dit med mellanlandning i Munchen. Resan höll på att få ett abrupt stopp redan på Gdansk flygplats där Beata upptäckte att våra biljetter gällde typ 20 Juli, alltså en hel månad senare än planerat...men klippan Beata fixade till det med lite arga och kloka polska ord och vi kunde åka vidare på vår turné genom Europa.

I Slovenien blev vi väldigt väl omhändertagna av Sloveniens tränare. Vi bodde på ett hostel i Ljubliana. Vi slängde oss direkt in i träningshallen och började matcha mot sloveniens universiadenlag, med blandade resultat...
Vi fick också äran att matcha mot Sloveniens A-lag (som VM-kvalade), dom var bra och vi spelade betydligt bättre mot dom än vad vi gjorde mot b-laget...det stämmer det där att man höjer sig när motståndet är bättre. :)
Ja i Ljubliana hann vi även med sightseeing i stan, den staden ska jag absolut åka tillbaka till någon gång, en otroligt vacker stad. Vi var även iväg till Europas största grotta, det var mäktigt.


Sen var det då dags för tågresan till Belgrad och UNIVERSIADEN. Tågresan blev någonstans runt 10 timmar lång tror jag, men så mycket förväntningar man hade och så mycket man såg fram emot denna upplevelse så gick dom 10 timmarna fort
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0