Livet består av så många val

Ibland kan jag få nippran på alla val man måste göra här i livet! Kan inte någon annan göra alla val åt mig? (haha Andrea detta liknar ju ditt inlägg om val). Men jag kan ju inte annat än instämma, ibland skulle jag vilja att det fanns en person på min axel som kunde göra alla tuffa beslut åt mig, denna personen ska då också veta exakt vad som är bäst för mig, den ska kunna se in i framtiden så att man vet med säkerhet att det valet som görs är det rätta.

Men tyvärr är det ju inte så... man måste ju göra valen själv...

Nu har jag förmodligen ett väldigt roligt jobb på G, detta jobb innebär en del risktagande, det kan bli bra men det skulle kunna bli...inte så bra också. Och innan detta jobb kom upp så var arbetsmarknaden för sjukgymnaster = graven! Fanns inte ett jobb att söka, fick inte ett jobb. Och så NU när jag nästan hade bestämt mig för det här lite risktagande jobbet, så ringer dom från Helsingborgs lasarett och frågar om jag vill ha ett längre vikariat hos dom, med början i mars! Är det inte så typiskt!? Först händer ingenting och sen vips så händer allt på samma gång.
Men idag tror jag att bestämde mig, efter ett samtal med mina kloka föräldrar, samt med kloka magnus, jag ska satsa på det där roliga spännande lite risktagande jobbet! Man får se var det leder, oavsett om det går bra eller om det går dåligt så kommer jag vara en erfarenhet rikare och jag kommer växa av det.

Sen har man ju alltid val i volleybollen, eller mellan volleybollen och privata livet, eller båda två.
Idag skrev t ex Joe ett sms som fick mig glad men som också fick min hjärna att spinna lite extra mycket... tänk att den mannen alltid ska få en att börja fundera över sin volleybollkarriär...

De senaste 5, 6 åren så har ju den stora frågan i slutet av varje säsong alltid varit; Vad ska jag göra nästa säsong? var ska jag spela? och samma visa även denna säsong
Jag har verkligen spelat volleyboll en låååååång tid, ändå så tycker jag att det är lika roligt varje säsong! Jag älskar verkligen sporten och allt som hör till, jag älskar att tillhöra ett lag.
Men någon gång ska man ju sluta, när ska jag göra det då? svårt....

Jag får helt enkelt fortsätta klura på alla frågor ett tag till, förhoppningsvis så löser sig allt med tiden, så slipper jag göra ett val... ;)

Kommentarer
Postat av: Andréa

Ja, jag väntar också på att den där lilla figuren på axeln ska fatta lite beslut åt mig :P Men tills den dyker upp får vi får vi hjälpa varandra med våra beslut :)

2009-02-11 @ 08:17:06
URL: http://andreajacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0