Personligheter

Tänk vad olika vi människor är, vi har olika uttrycksätt, olika sätt att visa känslor, vi pratar olika, tycker om olika saker o s v.

Något som fascinerar mig varje dag är hur påverkad man blir av de människor man har runtom sig. Umgås man med folk som är glada så blir man automatiskt glad själv. Och tvärtom när man umgås med sura och bittra människor.

Jag var på biblioteket idag för att låna en bok, boken stod bland psykologiböckerna så jag fastnade ju i alla möjliga böcker som verkade spännande. I en bok läste jag om kritik; "om en person ofta kritiserar eller skapar en konflikt med en annan person, så är detta pga att den personen har dåligt självförtroende. Genom att trycka ned någon annan får man känslan av att man själv är lite bättre". Jag reagerade nog på den meningen bara för att jag har sett mycket av det beteendet på sistone. Jag avskyr det här beteendet, folk som vill känna sig bättre genom att ständigt titta ned på andra och sucka åt handlingar som dessa gör.

Idag när jag var och handlade så stötte jag på en väldigt glad och leende kassörska, bara det lilla mötet fick mig att bli så glad och uppåt! Sådana här männsikor borde man verkligen uppskatta mer, alltså berömma dom för deras härliga inställning och bemötande!

Pratar precis nu med min underbara vän Andrea på msn, hon är en sådan där person som alltid får mig så glad. Hon ler näst intill jämt och har ett sätt som får alla runtomkring henne att bli glada och positiva.

Nu är det snart dags för träning och då ska jag göra mitt bästa för att sprida glädje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0