sammanfattning

Hm, kanske var blogg inget för mig... jag har ju inte skrivit sedan Oktober. Men ibland så rinner tiden bara iväg, så nu sitter jag i alla fall här igen och känner att det finns så mycket jag kan skriva om. Men var börjar man? det har ju hänt en del sen oktober. Jag får tänka månadsvis helt enkelt, ska skriva om minst en händelse/månad.

I November åkte vi(laget) till Odense i Danmark för att spela NM, Nordiska klubbmästerskapen. Det var en fantastiskt rolig resa, vi bodde bra, vi försökte lära oss danska(utan vidare framgång), vi tittade på filmer och framförallt; vi spelade riktigt bra volleyboll! Vårt spel gick på räls och vi vann turneringen, vilket betydde att vi gick vidare till finalen av NEVZA!! Den finalen arrangerade vi nu i helgen som precis har varit.(men detta berättar jag om senare).

I November hann det dessutom bli en utlandsresa. Min mamma och min moster fyllde 60 år och deras dröm var att få bjuda hela familjen till Madeira. Så den 11 November satte vi oss på ett flygplan ner till dit. Det var en fantastisk vecka med mycket bad och sol, god mat, kortspel, lek med Daniel, utflykter med häpnadsväckande stora vackra vyer och mycket mycket mer. Jag är så glad att jag följde med på denna resa och inte valde volleybollen före, som jag alltid har gjort annars.

Jag och Magnus hade också en inflyttningsfest i November, det var en sjukt rolig fest, väldigt mycket blandat roligt folk och mycket dans i vardagsrummet. Lite städning hanns det med också då Sara var i farten med sitt rödvin... Men det är härligt, nu har jag och Magnus för evigt ett minne av dig Sara, hihi.

I December var det mycket julmys som stod på schemat såklart, bakning, pynt, julsång, mys med både Magnus familj och med min familj. Denna julen så kom Magnus och mina föräldrar ner hit till oss, det var faktiskt skönt att vi slapp flänga runt den här gången. Vi spelade spel, åt god mat, gjorde utflykt till havet/stranden, gjorde utflykt hem till Andrea och hennes härliga familj, i Harplinge, och mycket mycket mer.

Januari 2009 började toppen med ett  GP-GULD!!!! Och vad som gjorde den vinsten ännu goare var att det var Örebro som stod på andra sidan nätet och fick sig en knäpp på näsan, alltid lika gött! Det var en oerhört rolig turnering på alla sätt! Förutom att det var roliga matcher att spela, så fick jag chansen att kramas mycket med underbara Andrea, snacka med Joe (som jag verkligen saknar), se våra junior-grabbar spöa Falkenberg i J-GPfinalen, busringa till halva Sollentuna på fredagsnatten tillsammans med Lina och Minni, träffa mina kära föräldrar och mycket mycket mer!

3 dagar efter GP så var det dags för oss att på nytt åka upp till Katrineholm för att spela seriematch mot dom. Det blev en rolig tillställning med många och långa hårda bolldueller. Ett av seten vann vi med 38-36!! Det har jag aldrig varit med om tidigare, någon gång ska ju va den första!
Sedan kom Sollet på besök ner till oss för match, det blev enkel 3-0 vinst för oss och efteråt fick jag krama och trösta Andrea som inte var så glad just då..

Vi hade en spelledig helg och då åkte jag hem till underbara Stockholm för att hänga med min härliga familj. Det blev precis en så bra helg som jag hade hoppats på. Det blev mycket lek med världens bästa lilla pojke, Daniel. Jag fick denna helgen också se med egna ögon hur stor mage min syster har fått, hon och Tor ska få en ny liten knodd i Mars, spännande! Jag tror det är en riktigt livlig liten krabat, för det är MYCKET rörelse i hennes mage, ibland kunde man se på flera meters avstånd hur magen liksom rörde sig från sida till sida.

Ja det här är lite av det som har hänt sedan sist jag skrev. Nu ska jag snart ha körlektion, undrar vad vi ska träna på idag. Ha det gött allesamans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0