Schlager-tider!! :)

ÄNTLIGEN har melodifestivalen dragit igång igen, det är ju så härligt med allt glitter och glam, alla glada människor och allt skvaller. Det var melodifestivalen som räddade vår resa hem från Lindesberg, efter en så fruktansvärt trist match så behöver man bli uppiggad med lite glada schlagertoner!
Och jag måste säga att det var många bra bidrag för att vara en delfinal. Men de absolut bästa var ju ändå Alcazar med sin tokdiscolåt som man bara ville ställa sig upp och dansa till direkt; "stay the night, oh stay the night., la lal la la and  let me hold you tight  ......", och Emilias sköna gungande souliga låt; "Youre my world, youre my lalalalala..... love love love love, youre my world....". Riktigt grymma låtar.
En låt som väckte mycket känslor var ju caroline af ugglas låt; Snälla, hahaha. Det var nog extra roligt att höra den på radion, när man ej såg henne framför sig, låten började ju med att hon sjöng/kved typ "Åhh snälla, snälla, snälla, snälla, snälla, snälla, snälla, snälla.....osv" ett antal ggr. Men udda är roligt tycker jag, och den var sjukt mkt bättre och hade mer feeling än Shirley clamps dötrista låt.
Jag jag kan knappt bärga mig till nästa lördag då det är dags för nya stjärnor att äntra scenen, bl a Måns Zelmerlöf, amy diamond, jennifer brown, markoolio och Lili och Susie!! Kan ju bli hur spännande som helst!

Kommentarer
Postat av: Andréa

Å jag som missade delfinal 1, hemskt!! När jag berättade det för laget säger Sara L "Men Andréa du kan ju inte missa melodifestivalen, du ÄR ju typ melodifestivalen", haha.. hon har fattat grejjen :P

2009-02-08 @ 22:25:40
URL: http://andreajacobsson.blogg.se/
Postat av: Perra

Jag är sååå glad att jag har missat att melodifestivalen ens har börjat =) Men fortsätt med det nya tempot på bloggen ändå, lite bättre än i höstas, haha..

2009-02-09 @ 00:51:46
URL: http://overtramp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0