Landslagsläger i Danmark

Efter lägret på Bosön så fick vi ca en månad "ledigt", den månaden vigdes åt egenträning; styrketräning, löpning, hoppfys mm. Och så nu i Torsdags var det dags för reunion av landslaget, denna gången i Danmark.
Vi bodde i Bröndby på deras stora härliga idrottsanläggning. Vi fick mycket fina rum, god mat och bra träningsmöjligheter.
Vi hann spela 3 landskaper mot Danmark, den första förlorade vi,inte så konstigt med tanke på att vi hade tränat ett pass ihop innan den matchen så det var mycket trix med att få ihop spelet och hitta varandra. I de andra två matcherna blev det VINST TILL SVERIGE! :) Woohoo.
Denna veckan är också volleyboll-fri för att seda köra igång på alvar igen på Lördag, då är vi först i Ängelholm i 4 dagar och tränar mycket och hårt, sedan blir det avfärd till Polen för 10 dagars träningsläger och matchning mot det polska Universiaden-laget. Sedan vidare till Slovenien för samma upplägg, sedan vidare till Serbien och UNIVERSIADEN! (Förhoppningsvis så kommer jag med dit, vi kommer åka 14 st till polen, men därefter blir det nog så att två stycken måste hoppa av truppen och åka hem igen, usch man vill inte vara en av dom två).
Landslaget i år är ett mycket ungt landslag, jag är näst äldst, när hände detta??? Det var ju typ bara treå år sedan som jag var nästan yngst...skumt. Kan det vara så att t o m jag blir äldre med åren? ;) Men det är nyttigt för mig att vara äldst, då får jag träna på att ta mer ansvar och leda laget lite mer än vad jag kanske gjort förut. Men tur att Anna R är med, för hon är ju helt äldst i alla fall, puh. :)


Kommentarer
Postat av: Magnus

Så där är det när man börjar bli gamm... ehm, rutinerad, vet du. :)

2009-06-09 @ 21:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0