Livet utan internet

Tänk att det kan bli så besvärligt allting så fort internet ej fungerar. Internet har varit ur funktion här hemma i en vecka, jag har varit så frustrerad över att det inte har fungerat. Emellanåt har jag fått lugna ner mig själv och tänka att det ju faktiskt är bra att ej ha internet, för då kan man göra massa andra saker. Men just denna veckan som har varit hade jag verkligen behövt internet, det är så mycket jag måste leta upp, och det kan jag bara göra på internet. Och så idag när jag kom hem från jobbet så vips står modemet där på golvet och lyser grönt. Gröna lampor på modemet är = bra! Det har jag lärt mig denna veckan av Håkan(en snubbe i klubben), gula lampor är =dåligt!
Så nu sitter jag här och skriver lite, måste ju passa på så länge internet är igång, hihi.

Ja just det ja, jag nämnde ju jobb där någonstans i texten, jag jobbar på Helsingborgs lasarett denna veckan. Jätteskoj att man blir inringd när det behövs, alltid en bra erfarenhet när man är där. Och oj vad man får vara med om saker på det där stället, idag fick jag t ex titta på när en av mina patienter kräktes över hela golvet, härligt. Men det bästa med att vara Sjukgymnast på en avdelning är att man inte behöver torka upp, istället så ringer man då bara på klockan så kommer det glada undersköterskor och fixar det. Fast oftast så har jag inga problem med att hjälpa patienterna på toaletten osv men när det kommer till spyor, då har det gått över gränsen, det fixar jag inte.

Ja idag kom jag snäppet närmre det jobbet som jag ska börja snart. berättar mer om det när allt är klaffat och klart. Men åå vad skojigt det ska bli!

Nu ska jag äta lite och sen tvätta, tjoho!

ha det gött alla glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0