Försäsong

Nu har vi haft försäsong i 1 o 1/2 månad, det börjar bli ganska seeeeegt nu. jag tror jag har gjort alldeles för många försäsonger för att tycka att det är jätteroligt.
Vi har iofs gjort två Polenresor och dom är ofta roliga. Första resan var riktigt bra, vi spelade en turnering där vi kom 2:a. Vi spelade skitbra, allt kändes kanon. Sedan skulle nästa Polenresa gå av stapeln 4 dagar senare och innan dess hann halva laget bli sjuka, vissa av oss fick 40 graders feber, vissa fick salmonella och de flesta mådde bara allmänt pyton i magen. Så nästa Polenresa blev en fight, Sara var så sjuk att hon inte kunde följa med. Jag var på sluttampen av min sjukdom men var totalt slut. Vi spelade 3 matcher mot Rumia, vi förlorade samtliga.

Nu i helgen ska vi åka till Svedala och matcha mot dom..
I helgen står också lagbowling och restaurangbesök på schemat, det ska bli sjukt kul!
Nästa helg börjar serien med match mot Katrineholm, det kan nog bli en riktigt bra värdemätare.

Vi har ju fått en ny passare till laget vid namn Naoko "Muck" Hashimoto, hon kommer fårn Japan. Det är den grymmaste spelaren jag någonsin har spelat med! Det ska bli häftigt att se vad hon kan åstadkomma denna säsongen.

Vi har ett väldigt nytt lag i år och dessutom flera väldigt unga talanger med oss, det är bra att dom har kommit in i truppen och sänker medelåldern, haha. Bra kompensation mot tanter som jag  ;) Dessutom har vi som vanligt lite internationell kryddning i truppen såsom Jen från Canada, Whithey från USA och så då Muck från Japan.
Vi kommer nog ha mycket skoj denna säsongen och dessutom ska vi göra allt för att försvara guldet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0