kontrollampa för motorns självdiagnostik

Ja så stod det i bilens instruktionsbok då jag letade upp vad det var för nån kontrollampa som helt plötsligt började pipa och blinka frenetiskt imorse då jag börjat köra till jobbet.
Klockan va 7.10 då det börjar pipa, ehh...ahh!?? vad göra? Jag som har lite tummen mitt i handen när det kommer till bilar blev lite panikslagen..bara att rulla in på närmaste parkeringsplats, ta upp instruktionsboken, öppna motorhuven och låtsas som att man vet var man håller på me. Jag insåg snabbt att det inte skulle funka så jag ringde först Ulf som i sin tur hittade ett nummer till en bilverkstad.
Det är så roligt när man ringer till någon, angående något, som man inte har så bra koll på. man säger "jaha, mm, ja ok.....". Fast jag hade egentligen inte en aning om vad han sa eller menade..
Nåja kontentan var att det troligtvis inte var någon fara med bilen så jag skulle prova att köra igen och se om det fortfarande pep. Det pep inte mer så jag kom hela vägen till jobbet. =) Nu ska det bara bli spännande att se om jag kommer hem också.
Härlig start på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0