Middag ála katastrof

Mitt jobb innebär förutom sjukgymnastik också ibland även matlagning... det är inte min starka sida och definitivt inte min passion! Jag tycker ändå att jag ofta lyckas ganska bra med mina middagar. Idag skulle jag göra fisk i ugn, enligt min blivande svärmors recept. Jag har alltid lyckats bra med detta hemma så jag tänkte att det kan ju inte vara nåt problem.
Vad som ska tilläggas här är att hon som jag jobbar hos gärna vill äta 11.15.. så då måste man planera matlagningen ordentligt.
Mitt i all planering och tillagning så ringer hon på klockan och vill sitta upp.. bara att gå dit och le och hjälpa till.. ute i köket kokar potatisen för fullt och fisken står i ugnen. När jag hade hjälpt henne så kommer jag ut i köket o upptäcker att potatisen är totalt överkokt..Aahhhh! Fisken är inte ens i närheten av färdig..typ isig fortfarande och klockan står vid detta laget på 11.11...hm..... Aaahhhhh igen... detta kan bli knivigt.
Jag fick skala och koka ny potatis, samt berätta för henne att middagen blir lite försenad.
11.34: fisken är fortfarande lååååångt ifrån klar...hm. Så jag fick gå ut till henne igen och berätta att maten är långt ifrån klar...då bestämde vi att jag skulle tina ett par färsbiffar som låg i frysen...men detta tog ju sin lilla tid det också... 12.04 serverar jag henne halvtinade färsbiffar med kall sås och överkokt potatis(ja, jag lyckades koka dessa potatisar för länge också!).
Att döma av hur mycket hon åt så kan jag konstatera att det nog inte var den bästa lunchen hon fått.
Hade det inte varit för mina extremt goda kärleksmums, som jag gjorde innan jag påbörjade lunchen, så hade jag nog stått där i kökskaoset och grinat. jag ville ju att det skule bli så bra men det blev så dåligt!
Nåja det är ju faktiskt bara att skratta åt sådana här saker!
"Ibland gör man rätt ibland gör man fel, lev med det!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0