Ölservering och Marcus på besök

I Lördags skulle vi, VC Kanti Schaffhausen, servera mat och dryck på ett event i stan. Det blev en rolig tillställning med mycket skratt. Jag o Lina hamnade av någon anledning vid ölmaskinen, så vi serverade öl. Det är inte lätt det där, att få lite skum högst upp, men inte för mycket skum för då ser det inte bra ut.. men inte för lite skum heller, för det är inte heller bra. nåja skoj hade vi i alla fall. Och vi hade mycket hjälp av att vi var "de vackra svenskorna" i mångas ögon, gjorde man nåt fel m ölen så blinkade man bara lite extra m ögonen, log och sa att "oops förlåt jag förstår inte språket så bra", haha.
På eftermiddagen kom Marcus på besök hit till Schaffhausen, det var såå skoj att han kom! Hans resa hit hade dock tagit lite längre tid än beräknat.. hm ska bli spännande att se hur det går för mig när jag ska åka och hälsa på honom första gången.
Jag, Marcus, Lina och Benjamin beslöt oss för att gå o käka på stan, av någon anledning hamnade vi på en ganska fin restaurang, där blev det pizza och vin. Det bästa med hela den tillställningen var att kyparen glömde ta betalt för vinet, så det blev mycket billigare än väntat =)
På kvällen skulle hela laget ut, Aida i laget hade fixat bord på Guterhof. Vi 4 bestämde oss för att starta lite fest hemma först, klockan hann dock bli väldigt  mycket väldigt fort,  efter lite fler vinflaskor än beräknat så tog vi oss ner till stan o Guterhof. Det var otroligt  bra ös där, vi dansade gärnet typ hela tiden som vi var där. Jag sammanfattar hela lördagen med "Wassaaabiiii!", det är dock bara roligt för oss som var där. Om jag ska försöka förklara det så kommer det bara låta skittrist. Men om ni vill veta var det kommer så kan ni klicka på denna länken så förstår ni var det kommer från i alla fall. http://www.youtube.com/watch?v=dkHJKakHMpo
Jag tycker det är hysteriskt roligt varenda gång! haha
Sedan blev Söndagen en lugn tillställning, sov till 12, tog oss ner till stan och åt mat och fikade. Sedan åkte min käre vän Marcus hem till sitt tillfälliga hemland.. det blev lite tomt när han åkte. Hoppas att vi kommer kunna ses fler gånger under säsongen. Marcus om du läser detta: tack för en sjukt rolig helg!! Du är en fantastiskt bra vän!! =)

Kommentarer
Postat av: M

tack själv kompis!! en sanslöst galen och härlig helg!

WASSAAAABIIIIIII :D

2010-08-30 @ 21:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0