Fortkörning med "Svarta faran"

Jag och Lina har kommit fram till att vår bil måste ha ett namn. Med tanke på allt som händer då vi sätter oss i den bilen så har vi nu kommit fram till namnet "Svarta faran". Ett mer passande namn kan inte finnas. Den är liksom otursförföljd. Nu kanske ni som sitter där och läser detta tänker att det kanske har med föraren att göra... men oo nej, inget har med föraren att göra! Det är bilen det är fel på! ;)
Det började ju första veckan då jag o Lina begav oss iväg på vår zurichtripp, det blev ju felkörning efter felkörning, motorstopp, u-svängar där man inte får göra u-svängar mm.
Denna nästa incident hade jag först inte tänkt att berätta om då det är lite pinsamt...men nu är det mest roligt och något som jag kan bjuda på, haha.
Det var för ca 2 veckor sedan, jag skulle skjutsa Lina till sjukhuset, jag parkerade på en parkering. Då jag skulle ut därifrån så hade jag inte insett att jag behövde betala inne på sjukhuset, så där stod jag vid bommen med 4 andra bilar efter mig som tutade. Jag fick snällt be alla att backa så att jag kunde flytta min bil ifrån utgången. Mannen i bilen bakom mig säger att jag ska åka ut snabbt efter honom...stressad som jag var så tänkte jag inte så långt utan jag tänkte bara; jaaa gör det!
Så jag tokgasar ut efter honom och är så nära att få bommen ner på bilen :S. Väl ute och efter några djupa andetag och några tårar så slår det mig att detta ju finns på film! Så min nästa tanke (jag är fortfarande jättestressad och tänker inte klart vid denna stund) är att jag ska betala och sedan GÅ till utgången på parkeringen och sätta in biljetten så att jag har gjort "typ rätt för mig". Så där står jag på parkeringen och försöker få in biljetten i maskinen så att bommen ska åka upp, hahaha snubbarna som sitter och tittar på dessa filmer måste ju ha haft så sjukt skoj!! Eftersom det inte funkar så vänder jag mig till kameran och gör en uppgiven min och sen går jag därifrån. hahaha det är så roligt att berätta om detta nu för jag inser ju hur ofantligt korkad jag var!!
Mitt samvete var fortfarande inte riktigt rent efter detta, så jag gick in t sjukhuset och pratade med kvinnan i informationen om vad jag har gjort, hon fnissade åt mig och sa att det är lugnt, att jag kan åka.. Men eftersom jag kan vara lite lätt nojig när det kommer till sånt här, så skrev jag ett mail till polisen i schaffhausen och berättar om det jag gjort...haha. Jag var helt ärligt talat jätterädd att jag typ skulle hamna i domstolen där dom skulle avgöra vilket straff jag skulle få; livstid eller dödsstraff.
Ja och så idag då jag ska åka ifrån gymet så blixtrar det helt plötsligt till, jag fattar först inte vad det var men upptäcker sedan fartkameran som har ertappat mig med att ha åkt i typ 60 på 50-väg :S Inte så bra!! Återigen steg min puls och jag kände mig som en riktigt brottsling... men nu har jag pratat med många här som säger att det är lugnt, jag kommer få böter men inget mer.. så det blir ju kul när den boten kommer...
Som ni förstår så är "svarta faran" ett väldigt bra namn på vår bil...eller "otursfågeln" kanske... hm Jah hur som helst så förstår ni ju nu i alla fall att det hela är bilens fel och inte mitt! ..... hahaha

Kommentarer
Postat av: Högis

LENA!!!!!! Nu har jag precis slutat asgarva!!! Tårarna rinner!!!! TACK för att du bjöd på denna underbara historia!!! Nu kommer jag att drömma underbart konstiga drömmar med ett leende på läpparna!!!



P undrar om du verkligen ska köra bil, men den kommentaren tycker jag att du ska ignorera!! :)



KRAM!!

2010-09-16 @ 22:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0