Turneringsvinst!

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev sist, jag tycker det är ett bra tecken, för det betyder att det är mycket som händer, det är ju alltid skoj!
Nu i helgen som var så spelade vi vår första turnering, i Dudingen(det ska egentligen vara 2 prickar över u:et). Försutom oss så var Dudingen, VFM, Geneve och Chesaux med. Dessa 4 lag spelar i vår liga, det är fyra av bottenlagen tror jag. Vi började turneringen väldigt skakigt för att sedan jobba oss in mer o mer i turneringen, vi vann tre matcher och förlorade en, vi vann därmed turneringen, vilket kändes väldigt bra!! Det finns MYCKET att jobba på och det kommer vi få göra också¨. På Torsdag åker vi till Modena, Italien för ett träningsläger + två matcher. Ska bli fantastiskt roligt att åka till italien på en försäsongsturnering! Jag har åkt till Polen lite för många gånger nu, så det känns underbart att slippa det stället i år! =)
I Fredags efter träningen så var vi flera i laget som drog till en Kinarestaurang för att äta goood mat. efter det blev det ett stopp på Guterhof för en Latte macciato och en öl + lite dans på dansgolvet till den utomordentligt bra musiken!
Imorse var jag o Grit på "vårt" spa. Det är ett FANTASTISKT ställe! Det finns ett flertal olika sorters bastu, kalla pooler, ett softrum där man kan äta äpplen, dricka vatten o läsa en tidning. Det finns även en baddel med en simbassäng, utomhusjacuzzi mm. Dit får vi gå hur ofta som helst hela säsongen, gissa om jag kommer va stammis där! =)
Sedan begav jag mig till Tyskland för att inhandla lite mat plus ingredienser till de bakverk som jag ska göra nu ikväll. Jag fylle rju år imorrn och då bakar man till laget, så jag ska göra kärleksmums och hallon/blåbärspaj med vaniljsås. =)
Det är otroligt billigt med mat i Tyskland, eftersom det landet ligger endast 7 minuter ifrån där jag bor så är valet lätt. Men vad som däremot inte är lätt är att hitta saker i en affär i ett annat land, det tar ju 3-dubbelt så lång tid att handla jämfört med hemma. Efter mycket om och men så hade jag hittat allt jag behövde...plus lite till :S
Så ikväll blir det bakning plus filmtittning!


Kommentarer
Postat av: Perra

Kul att läsa att du har det bra! =)



Grattis i förskott, önskar jag var tränare i ditt lag så att man fick smaka på godheterna ;)



Kram

2010-09-06 @ 23:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0